Saturday 2 June 2007

Schuldig...



Ja, ja, we zijn schuldig! Al bijna een maand geen update van het leven in Japan. Zoals een tweetal oude Nederlandse dames zou zeggen: "Gruwelijk!". Maar dan toch even een snelle update voordat ik Marjolein van het vliegtuig ga halen! :-)

Voor hen die het niet wisten, Marjolein was deze week voor een bliksembezoek in Nederland, maar nu weer veilig bij mij in Japan (net geland!). Want dat is nog steeds waar: Japan is een stuk veiliger dan Nederland. Ik heb al bijna de neiging om m'n fiets niet op slot te zetten.

De laatste weken zijn - om maar eens een overloaded uitdrukking te gebruiken - een beetje druk geweest. Naast het gewone werk/school/sociaal netwerk opbouwen/Tokyo verkennen zijn we ook hard in de weer geweest met het zoeken naar een huis. En guess what: ik zit nu in het nieuwe huis deze post te typ-geiten. En wat nog veel beter is, ik zit nu op onze Nederlandse bank, met uitzicht op een hele grote berg Nederlandse troep. :-) Onze spullen zijn afgelopen zaterdag bezorgd en nu moet het alleen nog ingeruimd worden. Helaas heeft Marjolein komende week mid-terms dus zal het nog een weekje duren voordat we dit echt kunnen opruimen. Hierboven een korte impressie van wat dit nieuwe huisje met me doet.

Ik beloof plechtig dat de lacune van activiteiten uit de laatste vier weken word opgevuld! Dus jullie krijgen nog ales te horen over de Japanse werktijden, het metrosysteem, sumo (was echt gaaf en ook nog eens een historisch toernooi), festivals, vriendjes, en stuff!

Laatste korte berichten:
  • pap en mam, ik hoop dat jullie een heel cool feest hebben
  • Maaike: veel succes met de verrassing!
  • Maarten: nogmaals gefelicteerd met je tentamens!
  • Tom: is mijn strippenkaart al vol?
  • Brenda en Rody: heel veel succes met het nieuwe huis: we want pictures!
  • Joost: Starcraft 2; "Hell, it's about time!"

En heel veel groetjes aan iedereen!

Joost

p.s. Weet je wat past echt cool is? Op je oer-Hollandse fiets door Tokyo fietsen!

3 comments:

Unknown said...

Joost!
Wat mij betreft kan je je strippenkaart als vol beschouwen (je had 'm tenslotte zelf al ingevuld :p )
Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar je avonturen in Nihon. Maar neem de tijd om te relaxen, a'ight? Ik wil je niet terugzien als gesjeesde Japanner ;)

Mata ne!

sravankumarreddy said...

k

blatest said...

Ha,

Ik ook schuldig, want allang niet meer gelezen. Leuk dus! Ik heb nu twee weken vrij, en daarna zou het beter moeten gaan, want dan begin ik aan mijn nieuwe baan. In amsterdam, 32 uur :D:D.

En als medewerker van de fietsersbond ben ik blij om hier te lezen dat jij het hollandse fietsen tot in tokyo promoot :-)

Groeten!