Monday 1 October 2007

Hieke in Japan!


story to follow....
IN THE COMMENT!

1 comment:

Unknown said...

Hoi Marjolein, Joost en andere lezers,

Bij gebrek aan een gastenboek in huize "Marjolein en Joost in Tokyo" plaats ik mijn berichtje hier op deze weblog met dezelfde naam.
Mijn zes daagjes in Tokyo waren echt superleuk, Joost en Marjolein waren zeer goede gastheer en -dame. Eigen kamer, eigen bed, eigen telefoon, eigen sleutel... en natuurlijk mijn eigen gidsen in Tokyo!
Ik ben totaal oververmoeid geraakt in de 6 dagen dat ik op bezoek was; al strompelend heb ik gisterochtend mijn weg terug gevonden naar het vliegveld.
Behalve Marjolein en Joost waren er nog wat mensen in de stad waar ik voor gekomen was, namelijk Shiho en Tomo, die afgelopen zaterdag getrouwd zijn.
De eerste drie dagen, woensdag, donderdag en vrijdag hebben zowel Marjolein als Shiho mij de stad laten zien. Ik heb toeristische plekjes gezien, veel Japans eten geproefd, door winkelstraten gestruind, de metro leren gebruiken en hun vrienden ontmoet. Voor mij was Japan het eerste land dat ik bezocht waar alles ECHT anders is dan in Nederland. Ik kon me er van te voren niets bij voorstellen hoe het is om in zo een ander land terecht te komen. Je kunt niet met de mensen praten, al het eten is totaal anders, je kan niks lezen, voor alles moest ik meer tijd uittrekken dan normaal (het kopen van een treinkaartje bijvoorbeeld daar heb ik een klein uur over gedaan), alle sociale regeltjes zijn anders... Het was erg apart en heel leuk maar ik heb wel een aantal keer aan Joost en Marjolein gedacht: Ik vind het echt super knap dat jullie dit doen! Ik had na drie dagen bijvoorbeeld al zin in mijn boterhammetje met kaas :)
Zoals de foto laat zien, hebben we ook meegedaan aan japanse vormen van vermaak: Marjolein en Hieke in de karaoke-bar. En wat het grappige was... het was echt super leuk, dat karaoke zingen! Japanners zijn helemaal niet zo raar als wij soms denken!
Zaterdag was de bruiloft van Shiho en Tomo. Ze zagen er fantastisch uit en waren heel blij, bovendien hadden ze voor een tip-top feest gezorgd. Allereerst was de ceremonie. Het was een christelijke bruiloft want Shiho en Tomo willen graag zo westers mogelijk zijn. Ik was getuige samen met een franse vriend van Tomo, die ook voor de bruiloft naar Tokyo was gekomen. Gelukkig sprak de priester engels dus konden wij met hem praten. Het 'eerste feest' was een poepie-chique frans diner met veel toespraken en wat bevrienden bands die optraden. Shiho moest zich halverwege omkleden in een tweede bruidsjurk. Het tweede feest was met de jongeren in een cafe. Marjolein en Joost waren hier ook uitgenodigd en de bruidegom had al behoorlijk wat alcohol achter de kiezen... hij was erg vrolijk!! Hij had Joost nog nooit ontmoet maar omhelsde hem de hele tijd om te laten zien dat hij het zo leuk vond dat Joost gekomen was. Op dit feest was een kleine kwis, die wij overigens niet konden verstaan, waarbij je met het beantwoorden van suffe vragen de duurste kado's kon winnen zoals bijvoorbeeld een draagbare DVD speler. Shiho en Tomo waren trouwens de enigen die kadootjes gaven. Aan de gasten, de bruid en bruidegom krijgen daar dus geen kado's. ... behalve Marjolein, Joost en Hieke dan!
Na afloop was er nog het spontanere 'derde feest'; in het cafe biertjes drinken. Shiho had haar trouwjurk daar inmiddels verruild voor gewone kleding en het geheel was wat minder formeel dan de eerste twee feesten. Tijdens dit derde feest heb ik nog meer japans eten gegeten wat ik nog nooit gezien had! Zoals vissengraten :) Die waren heel knapperig en moest je in de mayonaise dopen. Het was nog lekker ook!!
Zondag zijn we onder zeer slechte condities naar Disney Sea vertrokken: Marjolein ziek, Hieke een kater, Hieke en Marjolein nog zere voeten van de hakken die we zaterdag hadden gedragen, Joost moe, de hele dag regen... Maar... het was heel leuk!! Ook Joy die in top conditie mee was vond het gelukkig gezellig met ons.
Toen was maandag alweer-de-laatste-dag-en-moest-ik-alles-wat ik nog wilde doen in één dag proppen maar dat lukte natuurlijk niet want ik wilde nog zoveel zien en doen en het was juist zo gezellig met marjolein, shiho, joost en tomo dat ik nog helemaal niet weg wilde; Pffff. maar nog een hele leuke japanse dag gehad met een festival (wederom interessant voedsel geproefd) en veel shoppen, met Shiho en Tomo erbij was dat erg leuk, want zij konden vertellen wat alles was!
Fantastische tijd, dank jullie wel Joost en Marjolein!!!! Joost, volgende keer dat ik kom iets minder werken anders geloof ik je niet meer, hè!! En veel groetjes aan de volgende in de rij; Pim en Nelleke. En voor iedereen die nog gaat: het wordt een hele leuke tijd in Tokyo met Marjolein en Joost!!
Groetjes Hieke